Reklamačný poriadok
1. Úvod
Tento reklamačný poriadok upravuje podmienky a spôsob uplatňovania práv z vadného plnenia pri kúpe tovaru od predávajúceho [Názov firmy, IČO, adresa].
2. Práva z vadného plnenia
Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v prípade, ak tovar má vadu, ktorá bola prítomná už pri prevzatí tovaru alebo sa vyskytla z dôvodu, za ktorý zodpovedá predávajúci. Reklamáciu možno uplatniť do 24 mesiacov od prevzatia tovaru.
3. Postup pri reklamácii
a) Reklamáciu je možné uplatniť osobne v prevádzke predávajúceho alebo elektronicky na emailovej adrese: [email predávajúceho].
b) Kupujúci je povinný pri reklamácii uviesť:
-
meno a priezvisko, adresu a kontaktné údaje,
-
dátum kúpy a doklad o kúpe (faktúru, pokladničný blok),
-
popis vady a požadovaný spôsob vybavenia reklamácie (oprava, výmena, zľava, odstúpenie od zmluvy).
c) Tovar je potrebné pri reklamácii predložiť spolu s dokladom o kúpe a v čo najlepšom stave (vrátane obalu a príslušenstva, ak je to možné).
4. Lehoty na vybavenie reklamácie
Predávajúci je povinný reklamáciu vybaviť bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia. Ak nie je možné reklamáciu vybaviť do tejto lehoty, predávajúci kupujúceho o dôvode a predpokladanom čase vybavenia informuje.
5. Spôsoby vybavenia reklamácie
a) Oprava tovaru,
b) výmena tovaru za nový bez vady,
c) primeraná zľava z ceny tovaru,
d) odstúpenie od zmluvy a vrátenie kúpnej ceny.
6. Náklady spojené s reklamáciou
Kupujúci nenesie žiadne náklady spojené s prepravou reklamovaného tovaru, ak sa reklamácia preukáže ako oprávnená. V opačnom prípade si náklady na dopravu hradí kupujúci.
7. Výnimky z reklamácie
Reklamácia sa nevzťahuje na vady spôsobené nesprávnym používaním, mechanickým poškodením, opotrebením, neodbornou manipuláciou, zásahom tretej osoby, alebo na tovar predaný so zľavou z dôvodu vady.
8. Odstúpenie od zmluvy
Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy v prípadoch podstatnej vady tovaru alebo opakovaného výskytu vady po oprave.
9. Informovanie o výsledku reklamácie
O výsledku reklamácie bude kupujúci informovaný písomne alebo elektronicky.
10. Záverečné ustanovenia
Všetky spory vzniknuté v súvislosti s reklamáciou sa riešia v súlade s platnou legislatívou Slovenskej republiky.