Obchodné podmienky

I. Základné ustanovenia

  1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) sú vypracované v súlade s ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „občiansky zákonník“), zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“) a zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov predávajúceho (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“).

Predávajúci:

Lovell s.r.o.
IČO: 36851019
DIČ: SK2022473057
Sídlo: Heinolská 6967/10, 921 01 Piešťany
Zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, oddiel Sro, vložka č. 20887/T
Kontaktné údaje:
Email: info@arganola.sk
Telefón: 0911 333 396
Web: www.arganola.sk
(ďalej len „predávajúci“)

  1. Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti medzi predávajúcim a fyzickou osobou (ďalej len „kupujúci“), ktorá prostredníctvom webovej stránky www.arganola.sk (ďalej len „internetový obchod“) uzatvára kúpnu zmluvu.

  2. Ustanovenia týchto obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy. V prípade rozporu majú prednosť dojednania uzavreté priamo medzi predávajúcim a kupujúcim.

  3. Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sú vyhotovené v slovenskom jazyku.


II. Informácie o tovare a cenách

  1. Informácie o tovare, vrátane cien a hlavných vlastností, sú uvedené pri jednotlivých produktoch v katalógu internetového obchodu. Ceny sú uvedené vrátane DPH, všetkých súvisiacich poplatkov a nákladov na vrátenie tovaru, ak tento nemožno vrátiť poštou. Ceny platia počas doby, kým sú zverejnené v internetovom obchode.

  2. Prezentované informácie o tovare majú informatívny charakter a nezaväzujú predávajúceho k uzavretiu kúpnej zmluvy.

  3. Informácie o nákladoch na balenie a dodanie tovaru sú uvedené v internetovom obchode a platia pre dodávky na území Slovenskej republiky.

  4. Zľavy z ceny tovaru nie je možné kombinovať, pokiaľ sa predávajúci a kupujúci nedohodnú inak.


III. Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy

  1. Náklady spojené s využitím komunikačných prostriedkov na diaľku (napr. internetové pripojenie, telefónne hovory) znáša kupujúci, pričom tieto náklady sa riadia bežnými tarifami.

  2. Kupujúci môže objednať tovar:

    a) prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu po registrácii v internetovom obchode, alebo
    b) vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.

  3. Pri objednávke kupujúci vyberá tovar, jeho množstvo, spôsob platby a doručenia.

  4. Pred odoslaním objednávky má kupujúci možnosť skontrolovať a upraviť zadané údaje. Objednávku odošle kliknutím na tlačidlo „Objednať“ (alebo obdobné). Údaje uvedené v objednávke sú považované za pravdivé a záväzné. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov a potvrdenie zoznámenia sa s obchodnými podmienkami.

  5. Po prijatí objednávky obratom zašle predávajúci kupujúcemu na email potvrdenie o prijatí objednávky. Toto potvrdenie má informatívny charakter a samo o sebe nezakladá uzavretie zmluvy. Kúpna zmluva vzniká až doručením potvrdenia o prijatí objednávky zo strany predávajúceho na email kupujúceho.

  6. Ak predávajúci nemôže splniť niektoré požiadavky uvedené v objednávke, zašle kupujúcemu upravenú ponuku. Táto ponuka predstavuje nový návrh kúpnej zmluvy, ktorá je uzatvorená až po potvrdení kupujúceho.

  7. Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže objednávku zrušiť do momentu doručenia potvrdenia o prijatí objednávky predávajúcim, a to telefonicky alebo emailom na kontakty uvedené v týchto obchodných podmienkach.

  8. V prípade zjavnej technickej chyby v cene tovaru v internetovom obchode alebo počas objednávky nie je predávajúci povinný dodať tovar za chybnú cenu, a to ani keď bolo kupujúcemu zaslané potvrdenie o prijatí objednávky. Predávajúci o chybe bezodkladne informuje kupujúceho a zašle mu upravenú ponuku, ktorá predstavuje nový návrh zmluvy. Kúpna zmluva vzniká až potvrdením tejto ponuky kupujúcim.

IV. Zákaznícky účet

  1. Na základe registrácie kupujúceho v internetovom obchode má kupujúci prístup k svojmu zákazníckemu účtu, cez ktorý môže vykonávať objednávky tovaru. Objednávanie tovaru je však možné aj bez registrácie.

  2. Pri registrácii do zákazníckeho účtu a počas objednávacieho procesu je kupujúci povinný uvádzať pravdivé a aktuálne údaje. V prípade zmeny je kupujúci povinný tieto údaje neodkladne aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávke sú považované predávajúcim za správne.

  3. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený prihlasovacím menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať tieto údaje v tajnosti a je zodpovedný za ich ochranu pred zneužitím. Predávajúci nezodpovedá za škody spôsobené zneužitím zákazníckeho účtu tretími osobami.

  4. Kupujúci nesmie umožniť tretím osobám využívať svoj zákaznícky účet.

  5. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť zákaznícky účet, najmä ak je účet dlhodobo nevyužívaný alebo ak kupujúci poruší svoje povinnosti podľa kúpnej zmluvy alebo týchto obchodných podmienok.

  6. Kupujúci berie na vedomie, že prístup k zákazníckemu účtu nemusí byť zabezpečený nepretržite, najmä z dôvodu nutnej údržby hardvéru a softvéru predávajúceho alebo tretích strán.


V. Platobné podmienky a dodanie tovaru

  1. Kupujúci môže uhradiť cenu tovaru a náklady na jeho dodanie jedným z nasledujúcich spôsobov:

  • bezhotovostným prevodom na bankový účet predávajúceho č. [doplníš číslo], vedený v [doplníš názov banky],

  • platobnou kartou,

  • bezhotovostným prevodom prostredníctvom platobnej brány [doplníš názov platobnej brány],

  • na dobierku v hotovosti pri prevzatí tovaru,

  • v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere v prevádzke predávajúceho,

  • v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere na výdajných miestach [doplníš miesta].

  1. Spolu s kúpou tovaru je kupujúci povinný uhradiť aj náklady na balenie a dodanie v dohodnutej výške. Ak nie je uvedené inak, kúpnou cenou sa rozumejú aj tieto náklady.

  2. Pri platbe v hotovosti je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. Pri bezhotovostnej platbe je kúpna cena splatná do [doplníš počet dní] dní od uzavretia kúpnej zmluvy.

  3. Pri platbe cez platobnú bránu sa kupujúci riadi pokynmi poskytovateľa platobných služieb.

  4. Záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu je splnený okamihom pripísania sumy na účet predávajúceho.

  5. Predávajúci nevyžaduje žiadnu zálohu pred odoslaním tovaru. Úhrada ceny tovaru pred odoslaním nie je považovaná za zálohu.

  6. Predávajúci je povinný vystaviť kupujúcemu účtenku v súlade so zákonom o evidencii tržieb a zároveň zaevidovať prijatú tržbu online u správcu dane, najneskôr do 48 hodín v prípade technických problémov.

  7. Tovar je kupujúcemu doručený:

  • na adresu uvedenú v objednávke kupujúcim,

  • prostredníctvom výdajne zásielok na adresu určenú kupujúcim,

  • osobným odberom v prevádzke predávajúceho.

  1. Spôsob dodania vyberá kupujúci počas objednávacieho procesu.

  2. Náklady na dodanie závisia od zvoleného spôsobu dopravy a sú uvedené v objednávke aj potvrdení objednávky. Pri špeciálnych požiadavkách na dopravu nesie kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady.

  3. Kupujúci je povinný prevziať tovar na dohodnutom mieste. Ak je potrebné opakované doručenie z dôvodu kupujúceho alebo iné zmeny, kupujúci uhradí súvisiace náklady.

  4. Pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalu a v prípade poškodenia to oznámiť prepravcovi. Pri podozrení na neoprávnené otvorenie zásielky má právo zásielku odmietnuť prevziať.

  5. Predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad (faktúru), ktorý bude odoslaný na emailovú adresu kupujúceho / priložený k tovaru.

  6. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho zaplatením celej kúpnej ceny vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Riziko náhody skazy, poškodenia alebo straty prechádza na kupujúceho momentom prevzatia tovaru alebo okamihom, keď mal tovar prevziať, no neurobil tak.


 

VI. Odstúpenie od zmluvy

  1. Právo na odstúpenie:
    Kupujúci, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy.

  2. Podmienky odstúpenia:
    Ak bola kúpna zmluva uzatvorená na diaľku (napríklad prostredníctvom internetového obchodu) alebo mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, a zároveň predávajúci včas a riadne poskytol kupujúcemu všetky povinné informácie o práve odstúpiť od zmluvy, podmienkach, lehote a postupe uplatnenia tohto práva vrátane vzoru formulára na odstúpenie, má kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu a bez akýchkoľvek sankcií, v súlade so zákonom o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

  3. Lehota na odstúpenie:
    Lehota na odstúpenie od zmluvy je 14 dní a začína plynúť:

  • okamihom prevzatia posledného tovaru, ak sa objednaný tovar dodáva v častiach,

  • okamihom prevzatia posledného dielu alebo kusu, ak sa objednáva viac druhov tovaru alebo viac dodávok,

  • okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru, ak sa tovar dodáva počas vymedzeného obdobia.

  1. Výnimky z práva na odstúpenie:
    Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípadoch ustanovených § 7 ods. 6 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, medzi ktoré patria najmä:

  • služby, ktoré začali byť poskytované s výslovným súhlasom spotrebiteľa a s vedomím straty práva na odstúpenie po úplnom poskytnutí služby,

  • tovar závislý na pohybe cien na finančnom trhu,

  • tovar vyrobený na mieru alebo podľa osobitných požiadaviek,

  • tovar, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,

  • tovar v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený, a ďalšie výnimky uvedené v príslušnom zákone.

  1. Uplatnenie práva na odstúpenie:
    Na dodržanie lehoty na odstúpenie od zmluvy je potrebné, aby kupujúci v stanovenej lehote zaslal jednoznačné vyhlásenie o odstúpení od kúpnej zmluvy predávajúcemu.

  2. Formulár na odstúpenie:
    Kupujúci môže na odstúpenie od kúpnej zmluvy použiť vzorový formulár, ktorý poskytuje predávajúci. Odstúpenie od zmluvy sa zasiela na emailovú alebo poštovú adresu predávajúceho uvedenú v obchodných podmienkach. Predávajúci potvrdí prijatie odstúpenia bezodkladne.

  3. Vrátenie tovaru:
    Kupujúci je povinný vrátiť tovar predávajúcemu do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci, vrátane prípadných nákladov, ak tovar nie je možné vrátiť poštou.

  4. Vrátenie finančných prostriedkov:
    Predávajúci vráti kupujúcemu všetky prijaté platby vrátane nákladov na dodanie bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, a to rovnakým spôsobom platby, pokiaľ sa kupujúci a predávajúci nedohodnú inak.

  5. Náklady na doručenie:
    Ak kupujúci zvolil iný ako najlacnejší spôsob doručenia, predávajúci vráti kupujúcemu náklady na najlacnejší spôsob doručenia tovaru.

  6. Podmienka vrátenia peňazí:
    Predávajúci nie je povinný vrátiť peniaze skôr, než kupujúci tovar vráti alebo preukáže jeho odoslanie.

  7. Stav vráteného tovaru:
    Tovar musí byť vrátený nepoškodený, neopotrebovaný, neznečistený a, ak je to možné, v pôvodnom obale. Predávajúci môže nároky na náhradu škody započítať voči nároku na vrátenie kúpnej ceny.

  8. Odstúpenie predávajúceho:
    Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak dôjde k vypredaniu zásob, nedostupnosti tovaru alebo ak výrobca či dodávateľ prerušil výrobu či dovoz. O odstúpení predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho na email uvedený v objednávke a vráti všetky prijaté platby do 14 dní.

 

VII. Práva z vadného plnenia

  1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady, najmä že:

    • má dohodnuté vlastnosti, prípadne vlastnosti podľa opisu, reklamy alebo očakávania vzhľadom na charakter tovaru,

    • je vhodný na účel uvedený predávajúcim alebo bežný pre daný druh tovaru,

    • zodpovedá kvalite a prevedeniu podľa dohodnutých vzoriek,

    • je v dohodnutom množstve, miere alebo hmotnosti,

    • vyhovuje právnym požiadavkám.

  2. Predávajúci zodpovedá za vady v rozsahu, v akom zodpovedá výrobca. Kupujúci môže uplatniť práva zo vady do 24 mesiacov od prevzatia.

  3. Ak je doba použitia uvedená na tovare alebo v návode, platia pravidlá záruky za akosť. Počas oprávneného uplatnenia vady nebeží lehota na uplatnenie práv ani záručná doba.

  4. Práva z vadného plnenia sa neuplatnia na tovar predaný za zníženú cenu z dôvodu vady, opotrebený tovar alebo vady známe kupujúcemu pred prevzatím či spôsobené kupujúcim.

  5. Pri výskyte vady môže kupujúci požadovať:

    • výmenu tovaru,

    • opravu,

    • primeranú zľavu,

    • odstúpenie od zmluvy.

  6. Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy pri:

    • podstatnej vade,

    • opakovanom výskyte vady po oprave,

    • viacerých chybách.

  7. Podstatnou vadou sa rozumie porušenie zmluvy, ktoré by druhá strana neakceptovala pri uzatváraní zmluvy.

  8. Pri nepodstatnej vade má kupujúci právo na odstránenie vady alebo primeranú zľavu.

  9. Opakovaná odstrániteľná vada (spravidla tretia reklamácia) alebo väčší počet chýb oprávňuje kupujúceho uplatniť zľavu, výmenu alebo odstúpenie od zmluvy.

  10. Kupujúci pri reklamácii oznámi zvolený spôsob vybavenia. Zmenu je možné bez súhlasu predávajúceho len pri neodstrániteľnej vade po oprave. Pri neoznámení spôsobu platia pravidlá pre nepodstatné porušenie.

  11. Ak oprava ani výmena nie sú možné, kupujúci môže požadovať vrátenie kúpnej ceny.

  12. Predávajúci nemusí vyhovieť nároku kupujúceho, ak preukáže, že kupujúci o vade vedel alebo ju spôsobil.

  13. Reklamácia zľavneného tovaru z dôvodu, pre ktorý bola cena znížená, nie je možná.

  14. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzke a vydať kupujúcemu písomné potvrdenie o prijatí, obsahu a spôsobe vybavenia reklamácie.

  15. Rozhodnutie o reklamácii musí byť spravidla ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní, s dodržaním lehoty do 30 dní na vybavenie. Nedodržanie je považované za podstatné porušenie zmluvy.

  16. Predávajúci písomne informuje kupujúceho o výsledku reklamácie.

  17. Právo z vadného plnenia nevzniká, ak kupujúci o vade vedel alebo ju spôsobil sám.

  18. Kupujúci má nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov spojených s reklamáciou, ktorú môže uplatniť do jedného mesiaca po záručnej dobe.

  19. Voľbu spôsobu reklamácie má kupujúci.

  20. Ďalšie podmienky upravuje reklamačný poriadok predávajúceho.


VIII. Doručovanie

  1. Písomná korešpondencia môže byť doručovaná elektronickou poštou.

  2. Kupujúci používa email uvedený v obchodných podmienkach, predávajúci email z zákazníckeho účtu alebo objednávky.


IX. Osobné údaje

  1. Všetky údaje sú dôverné a použijú sa len na plnenie zmluvy. Email sa môže použiť na zasielanie obchodných oznámení s možnosťou odhlásenia. Uchovávajú sa po dobu 3 rokov od poslednej zmluvy.

  2. Podrobnosti o ochrane údajov sú uvedené v zásadách ochrany osobných údajov.


X. Mimosúdne riešenie sporov

  1. Spotrebiteľské spory rieši Slovenská obchodná inšpekcia (SOI). Online platforma pre riešenie sporov je na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.

  2. Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika je kontaktným miestom podľa EÚ nariadení.

  3. Predávajúci má živnostenské oprávnenie a podlieha kontrole príslušného živnostenského úradu a SOI.


XI. Záverečné ustanovenia

  1. Vzťahy sa riadia právom Slovenskej republiky, aj pri medzinárodnom prvku, s rešpektovaním práv spotrebiteľa.

  2. Predávajúci nie je viazaný kódexmi správania podľa § 3 ods. 1 písm. n) zákona o ochrane spotrebiteľa.

  3. Autorské práva k webu patria predávajúcemu. Kopírovanie bez súhlasu je zakázané.

  4. Predávajúci nezodpovedá za zásahy tretích strán alebo zneužitie internetového obchodu.

  5. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú archivované.

  6. Predávajúci môže meniť obchodné podmienky, pričom platia práva vzniknuté podľa predchádzajúceho znenia.


Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 1.12.2021.